Pontje op & pontje af in Midden-Delfland

22 juli 2016 - Maasland, Nederland

'huisje' aan de vlaardingse kadeDe achtertuin van Rotterdam is groen, idyllisch en mooi! Ik heb het over Midden-Delfland. Een echte aanrader om daar eens te kijken als je even de stad wilt ontvluchten. Donderdag 21 juli ben ik in het kader van mijn training richting camping 'Hoeve Bouwlust' gelopen.

15 km waarvan een groot aantal kilometers door de natuur, over de A4 en 'voetveer Vlaardingse Vaart'. Deze 'voetveer' is een veerpont die je zelf moet bedienen door kettingen aan te draaien (check video rechts >>>). Je trekt zodoende de veer naar je toe en jezelf vervolgens naar de overkant. Aangekomen op de camping werd ik direct opgevangen met koffie door campingbezoekers. Het stel stond er al 3 maanden en kwamen uit de buurt (Naaldwijk), net als de meeste vaste gasten. De vuurdoop van mijn eenpersoonstent was er een met 2 muggen en de constatering dat mijn tentje wel erg claustrofobisch werd met mijn huidige luchtbed.

Pontje met schipperEen vrij hoog luchtbed die ik ga vervangen :) Vanochtend stond de koffie wederom klaar en ben ik via Vlaardingen terug gelopen. Onderweg een echte veerpont genomen en kibbeling gegeten in Schiedam. Genieten :)