Lopen van Rotterdam - Wildervank (Groningen) waarom?

Hoi allemaal!

Misschien heb je het al wel gehoord, misschien ook nog wel niet...Ik heb besloten om in augustus naar Groningen te gaan, lopend. Er zijn uiteraard een aantal redenen waarom ik dit gekke idee in mijn kop heb gekregen:

- de sportieve uitdaging, na de operatie aan mijn achillespees heb ik niet meer het gevoel gehad fit te zijn geweest

- als loopvakantie, lekker Nederland ontdekken

- ter nagedachtenis aan mijn oma die in de 2e wereldoorlog vanuit Spangen de reis lopend en met de beschikbare vervoersmiddelen heeft afgelegd om als kind aan te sterken bij een zorggezin. Hierover later meer als ik met mijn oudtante hierover gesproken heb.

Op dit moment ben ik dan ook aan het trainen. Ik verwacht een goede 30 km af te leggen met uitschieters naar 34 km per dag . Dit kan niet zonder enige training waardoor ik sinds maart aan het lopen ben. Kleine afstanden van 10 km (Rotterdam - Vlaardingen) ben ik gaan uitbreiden naar iets grotere ( 13 km Rotterdam - Delft) en grotere (16,5 km Rotterdam - Bleiswijk) en zit ik nu op de 20 km (in Frankrijk, Bretagne gelopen). Nu is het zaak uit te bouwen naar de 35 km op een dag en dan het liefst als hier tijd/ruimte voor is 2 dagen achter elkaar te trainen. Let wel het daadwerkelijk lopen neemt al vanaf de afstanden waar ik nu op zit 4 uur in beslag.

Komende maanden staan in ieder geval de volgende trainingsroutes op het programma:

- Rotterdam > Den Haag (20 km)
- Rotterdam > Poeldijk (25 km)
- Rotterdam > Abbenbroek (25 km)
- Rotterdam > 30 + routes

Ik slaap gedurende deze 8 daagse wandeltrip in mijn een persoonstentje op campings. Verder pak ik een nachtje bij vrienden in Bilthoven en in een vakantiehuisje (Ermelo voor de bekenden onder de lezers). Hier neem ik dan ook een rustdag. Eindlocatie is Wildervank (https://goo.gl/maps/HxwiBvCXPXm) waar mijn oma tijdelijk heeft gewoond om aan te sterken. Ik moet daar alleen nog een slaapplaats regelen...Eten en drinken zal ik onderweg regelen.

Het lijkt me leuk om de achterban op de hoogte te houden. De voorbereidingen en achtergrondverhalen zullen in verhaal/foto en video voorbij gaan komen. Ook natuurlijk de reis zal ik uitgebreid op deze website achterlaten.

1 augustus ga ik vertrekken!