Dag 1: Aad en Willie

1 augustus 2016 - Oudewater, Nederland

Het is 6.00 uur en de wekker gaat af. Even douchen, koffie en ... shit het regent. Gelukkig is de plensbui een uur later als ik deur uit ga voorbij. Het lopen gaat lekker en voordat ik het weet zitten er al weer 2 uur op. Kleine pauze, energiereep naar binnen en door! Via Nieuwerkerk a/d IJssel richting Gouda. Tussendoor bij Moordrecht nog lekker een fikse regenbui maar gelukkig was het van korte duur. Wel uiteraard het moment om mijn 'mooie' knaloranje regenhoes om de backpack te doen.

Om 12.10 plof ik neer in een bushokje en is het tijd om te eten. Nog 11 km hoppa lekker. Mijn schouders beginnen ondertussen wel beurs te worden van de tas. Ondanks de 3 extra kilo die er sinds de trainingen erbij zijn gekomen.

Bij de laatste 5 km ben ik het zat. Het begint echt zwaar worden nu. Bij de laatste 1,5 km wandel ik Hekendorp binnen. Een dorp zonder supermarkt, wat vervelend is want ik moest eigenlijk nog wel iets hebben. Komende dagen op letten dus waar de supermarkten bij de eindbestemmingen zitten. Hekendorp heeft wel een kroeg :) maar ik bestel braaf een bak koffie, de nodige energie voor de laatste 1,5 km...

Aangekomen bij de camping heb ik al snel een klik met de eigenaresse. Ze heeft zelf schoonfamilie in Wildervank wonen en is vorig jaar met schoonvader van Wildervank naar haar boerencamping 'de Mulderije' gelopen. Ook haar man heeft op de racefiets rondje Leiden-Wildervank gedaan. Bizar toeval weer.. Ze hebben ook wel een fiets staan voor de boodschap. Nice!

Tent opzetten, pasta koken even het boerenlandschap in turen en slapen maar.

En Aad (88) & Willie (75)? Mijn buren van vandaag. Levensgenieters met een extra stoel, een lekkere bak koffie en mooie verhalen. Weltrusten!

1. Doolaard:
    2 augustus 2016
    Lekker bezig. Gewoon door die regen heen stampen!
  2. Armin en Marella Mulder:
    2 augustus 2016
    Erg leuk dat we onderdeel van jouw bijzondere reis mochten zijn.
    Heel veel succes met de volgende etappes!
    Hartelijke groet,
    Armin en Marella Mulder
  3. Ivonne Werndly:
    2 augustus 2016
    Mooi verhaal, je maakt zo onverwachte contacten.
  4. Ivonne Werndly:
    2 augustus 2016
    De kop is er af. Lekker op schema en nieuwe verhalen gehoord, super.
  5. Ingrid v.Stijn - Breddels:
    4 augustus 2016
    Ik heb maandag nog zo aan je moeten denken, regen ja hoor hoe is het mogelijk.