Dag 3: Miezer op alsjeblieft

3 augustus 2016 - Nijkerk, Nederland

Vanochtend was het een en al luxe. Om 9.00 wakker worden in een warm bedje, lekker ontbijtje met een bakkie en een tent die 's nachts droog was geworden in de schuur. Daarnaast is ook even de bezem door mijn tas gehaald om het gewicht weer terug te brengen.

Vanuit Soest ben ik uiteindelijk vertrokken naar het volgende pareltje: boederijcamping ' de Spochthoorn' te Nijkerk. De loop in Soest begint het eerste uur met miezer, maar dat ben ik inmiddels wel gewend. Na het oversteken van rivier 'de Eem' kom ik in het groene Hoogland West. Langs de dijken grote statige bomen met hier en daar een huis, daarachter weilanden met o.a koei'n, schap'n en geit'n. Ook zijn er veel ganzen te zien die waarschijnlijk als bewaking werken in de voortuinen (ze zijn erg territoriaal) en nieuwsgierige paarden.

Uiteindelijk kom ik in Amersfoort aan waar google maps mij een snelweg op stuurt. Dat gaat mooi niet door...dus even aanpassen en door de naastgelegen wijk lopen. Op het moment van lunch plof ik neer op een bankje. Uiteraard begint het te regenen en goed ook. Vloekend ren ik onder een boom en voordat ik het weet heeft de regen weer plaatsgemaakt voor miezer...ik loop lekker door en pak later wel een pauze. En kijk, 15 minuten later kom ik een restaurant tegen waar ik even koffie kan drinken.

De loop is verder droog en zelfs weer warm! Ik loop paralel langs de A28 richting Nijkerk. Als ik het viaduct overga loop ik Gelderland binnen en zie ik Nijkerk liggen. Hier doe ik nog een boodschapje (kant en klare nasI en sate) en loop ik richting de camping. Ik zet de tent op, krijg een cola aangeboden bij de buurvrouw en krijg te horen dat er een kantine is met magnetron en tv (020 vanavond). Winning!

Ik ben inmiddels vrij moe en merk dat de kilometers in de benen gaan zitten. Morgen staat een korte route op het programma naar Ermelo (13,5 km). Boodschappen liggen er al (bedankt pa en ma) dus even bijkomen in het vakantiehuisje! Eindstand dag 3: 20 km gelopen, 2 minder leuke blaren en een magnetronmaaltijd Totaal: 74 kilometer en een hoop nattigheid

1. Ingrid v.Stijn - Breddels:
    4 augustus 2016
    Mooi verhaal Dennis, tja het lijkt allemaal zo'n makkie maar wat een eind lopen is het. Hoop dat je lekker geslapen hebt en hoppa lopen naar je vertrouwde plekkie en kijken of ze ook een koud biertje neer hebben gezet.
  2. Felicia:
    4 augustus 2016
    Hey Denny! Gaat lekker hoor! Had niet door dat je al bezig was. Lees net de leuke verhalen van de eerste drie dagen. Tip voor vermoeidheid en vermoeide benen: 20 min met je benen omhoog tegen de muur (hoek van 90 graden). Succes en hou vol!