Dag 5: Op de koffie bij Jan

5 augustus 2016 - Nunspeet, Nederland

Na 10 uur slaap verlaat ik het vakantiehuisje en trek de bossen weer in. Ik voel me heerlijk uitgeslapen en klaar voor de volgende ronde! Alles is schoon, droog en voelt weer goed aan. Zelfs de zon laat zich tussen de bomen zien! Ik schat in dat het een zonnige dag gaat worden en smeer me in met zonnebrand. Ik pak 10 min pauze en het begint te druppelen. Natuurlijk...Ik lach erom en loop door. Terecht blijkt, want 5 min later is het alleen nog maar een beetje bewolkt. Dikke prima! (Ik kijk praktisch niet naar het weer, alleen wat ik de volgende dag beetje kan verwachten).

Na mooie stukjes door het bos met 1 prachtige ree (vrouwelijke hert) stuurt google maps mij van het fietspad een normaal bospad in. Vervolgens een bospad in waar ik mijn twijfels bij heb en daarna het bos in wat totaal onbegaanbaar is. Fijn...ik wijk wel uit naar rechts in de hoop dat ik iets beters tegenkom want op maps is alleen maar bos te zien en een pijltje waar jij loopt op dat moment :). Na een klein stukje kan ik langs de bosrand lopen en zie ik rechts van me een mooi stukje duinen. Foto klik! en maar weer een pad in richting het bos waar ik net niet doorkwam.

Uiteindelijk spot ik nog 2 reeën nu zelfs een op 50 meter afstand die zich kapot schrikt (jaja kom maar met de grappen) en er vandoor gaat. Ik kom uit op een zandpad, steek de A28 over en neem een krentenbol met kaas.

Het is kwart over een en ik heb honger. Ik loop langa de provinciale weg en zie opeens rode parasols, dit staat gelijk aan eten of koffie...en ja hoor daar staat Jan in het plaatsje Hulshorst! Jan zet een lekkere bak koffie en komt vervolgens aan tafel zitten. Hij verteld over zijn installatiezaak die hij moest verkopen vanwege een lichamelijke tegenslag. Jan blijkt een echte ondernemer te zijn en niet minder onbelangrijk een doorzetter. Tevens een goede verhalenverteller. Zijn vader was Herenboer, strenggelovig en bezat een groot stuk grond. Kerkdiensten werden in de schuur bij hem gehouden en na het helpen bouwen van de kerk in Hulshorst schenkt hij de kerk het stuk grond. Ook in de 2e wereldoorlog helpt de familie mensen uit A'dam, Utrecht en R'dam. Ze zijn op zoek naar eten en de familie kookt voor 30 man ipv alleen de eigen gezinsleden. Daarnaast krijgen de reizigers een slaapplaats. Is het te koud, dan slapen de reizigers tussen de koeien.

Ik maak een foto van Jan, zeg hem vaarwel en ga door op zoek naar eten. Na 200 meter kan ik een hamburger scoren en voor ik het weet loop in Nunspeet binnen. Na de supermarkt is het nog 1,5 km naar de camping. Morgen pak ik de trein naar Zwolle en loop ik verder.

Eindstand dag 5: 20 kilometer gelopen, 2 blaren (1 leuke die staat tussen de foto's ;) )

Totaal: 102 km en voldoende energie!

Ps. Bedankt voor alle berichtjes! Werkt motiverend en leuk dat jullie me nog volgen!

1. Bep Breddels:
    5 augustus 2016
    Heerlijk uitgeslapen en met veel zin toch weer je wandelschoenen aan.Het is wel leuk dat je van vreemde mensen zulke leuke verhalen moet aanhoren van de gastvrijheid in de hongerwintertijd voor vele mensen die er nog dankbaar voor zijn.Dennis ik hoop dat er morgen niet veel regen zal vallen,want anders staat de schimmel achter je oren haha,grapje.Zet hem op je kunt het en ik heb vertrouwen dat je deze rit helemaal zult afmaken.Knuffel van mij xx
  2. Tom:
    5 augustus 2016
    Lekkere Grand Prestige in het zonnetje, heerlijk! Goed bezig Dennis, succes nog de komende dagen! :-)
  3. Ingrid v.Stijn - Breddels:
    5 augustus 2016
    Hoi Dennis, even lekker zitten lachen om je al bij de eerste regels.
    Zie het helemaal voor me eindelijk de zon, dus zonnecreme pakken.
    Zoeken en zoeken natuurlijk in je rugzak want tja afgelopen dagen had je dat zeker niet nodig.
    Wat ben je toch een gezellig mens gewoon lekker kletsen met iedereen die je maar tegen komt. Dennis komende dagen ziet het er goed uit qua weer dus dat valt weer mee, als die blaren van je nu ook wat minder zouden worden zou het een eind schelen. Nou jongen hou de moed erin en morgen een nieuwe dag met nieuwe uitdagingen. Gr. van ons allemaal.
  4. Ivonne Werndly:
    5 augustus 2016
    Hee, lekker opgeschoten vandaag! Als je morgen in Zwolle komt en tijd over hebt, ga dan bij Sinterklaas langs: Sinterklaasmuseum, Assendorperstraat 82 Zwolle. Entree 0,50.
    En stuur een kaart als bewijs dat je er bent geweest naar Gemeenlandsedijk Zuid 23, 3216 AH Abbenbroek....
  5. Doolaard:
    Lekker doorstampen!
  6. John van Stijn:
    6 augustus 2016
    Morgen zondag wordt het een mooie dag dus geen regenkleding nodig dus zondag de nodige kilometers maken
  7. Yvonne:
    6 augustus 2016
    Hai Dennis,
    Wel een aparte vakantie lopen naar Groningen, ik doet het je niet na.
    Leuke verhalen en een mooi kunstwerk van een paard zag ik op de foto's, zou zo op de paardenmarkt kunnen in de beeldentuin.
    Nu maar hopen dat het weer een beetje mooi blijf.
    Je bent al bijna op de helft 102 km dat is niet niks je mag trots op jezelf zijn.
    Veel succes nog en zorg goed voor je voetjes.
    Groetjes
  8. Ingrid v.Stijn - Breddels:
    7 augustus 2016
    Hey Dennis, weer een dagje wandelen richting je doel nog vele stapjes te gaan jongen maar je gaat het zeker redden op wil en karakter.
    Vanmiddag gaan wij naar de stad om de Bubbels te bekijken.
    Hopelijk lezen we vanavond waar je ondertussen bent of was het nachtleven in Zwolle te bruisend ? nou jongen blijf in beweging succes vandaag !!
  9. Paulus:
    7 augustus 2016
    Lekker bezig Werndlij! Nog last van de tas? Die overigens aan de foto te oordelen echt veel te laag op je rug hangt ;)