Dag 6 (zaterdag): Ik leef nog!

6 augustus 2016 - Punthorst, Nederland

Het is nog vrijdagavond en ik ga na het eten de camping ontdekken. Na 5 minuten ben ik klaar en ga ik maar richting de kantine om te kijken of daar nog wat te beleven valt. De gezellige avond met wat vaste campinggasten eindigt hier rond 11 uur en ik ga lekker tukken. 's ochtends word ik wakker rond 8 en het is al lekker aan het regenen. Ik heb niet het geluk dat het stopt zodra ik naar buiten ga...dus ik moet improviseren. Na 4 pendel sprintjes heb ik de tent met de volledige inhoud in het washok gedoponeerd. Ik vul de tas, hang mijn natte tent over de strijkplank en ga koffie drinken in de kantine. Na de koffie regent het nog steeds dus ik pak de tent zo droog mogelijk in en vertrek.

De trein brengt me van Station Nunspeet naar Station Zwolle. Het is hier droog en Zwolle mag er zijn. Na een klein stukje binnenstad drink ik nog een bak koffie en zeg ik de leuke koffiedames gedag. Ik loop Zwolle uit en wat volgt is een hele lange rechte weg met hier en daar een boerderij en naar mijn gevoel om de 500 meter een bushalte. Bij Ruitenveen hoop ik dat ik er bijna ben maar het is helaas niet het geval. Mijn voeten beginnen nu lastig te doen. Ik had al 2 blaren, maar nu voel ik toch echt een derde opkomen bij de bal van mijn linkervoet. Stug loop ik door en kom ik uit bij de super in Nieuwleusen. Een banaan, yoghurt, iglo 8 min maaltijd en een pakje melk verder ga ik iets meer bepakt naar 'de zwarte dennen' kamperen bij de boswachter. Ik loop de gemeente Staphorst binnen en vraag me af welke gemeente dit ook al weer was. Je hebt natuurlijk bepaalde gemeenten met bepaalde nationaal geaccepteerde stempels. Op dat moment komt er een auto langsrijden met in de bijrijdersstoel een mevrouw in oude klederdracht. Het kwartje valt en de klederdracht valt ook steeds meer op.

​Au Au AU AU...mijn blaren beginnen nu echt zeer te doen en gevoelsmatig bruisen ze van binnen :) Ik zet maar weer eens een harder muziekje op en stap rustig door.
Aangekomen bij de camping kom ik een gezellig open veld tegen met vooral caravans en kleine kinderen. Gelukkig volgen na mij 2 jongens. De Friese Hessel, die deze ochtend opeens zin had om te fietsen. Pakte zijn tas en belande na +-120 km op de camping. En Martin uit Woerden die onderweg was naar zijn ouders. Hij deed dit gedeeltelijk te voet, maar grotendeels op zijn skateboard. Martin sliep in een grondzeil welke was omgetoverd tot een open tent in de vorm van een frietzak. Hij lag met zijn hoofd naar buiten toe, maar wel weer in een waterdichte slaapzak die geheel dichtgeritst kon worden. Martin hielp mij met de nodige blarenkennis want die avond bij het kampvuur was het zo ver! Ontsmetten, prikken, ontsmetten, slapen en de ochtend erop afplakken. Maar hoe dat afplakken ging vertel ik niet, want dat lieve kinderen is weer een ander verhaal!

​Eindstand dag 6: 22,5 km en 3 blaren

Totaal: 124,5 km en qua lopen een 'vervelende' dag

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sylvia kwekel:
    7 augustus 2016
    Leuk hoor. Je schrijft heel goed.
    Mooi hè dat je allerlei mensen ontmoet die ook alleen op pad zijn.
  2. Doolaard:
    7 augustus 2016